Yalova Üniversitesi    kalite@yalova.edu.tr 0 226 815 00 00

Yalova Üniversitesi Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Murat Azaltun, KENT 77 televizyon kanalında yayınlanan “İyi Şeyler Konuşalım” programına konuk oldu.

Yalova Üniversitesi Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Murat Azaltun, KENT 77 televizyon kanalında yayınlanan “İyi Şeyler Konuşalım” programına konuk oldu.

Yalova Üniversitesi Kalite Koordinatörü olarak görev yapan Prof. Dr. Murat Azaltun “Hayatta Kalite” temalı “İyi Şeyler Konuşalım” programına üniversitemizin kalite anlayışından bahsederek başladı. Kalitenin Üniversitemizde herkes tarafından içselleştirilmesi ve yaygınlaşmasının kalite koordinatörlüğünün görevi olduğunu dile getiren Prof. Dr. Azaltun, hayat felsefesi olarak kabul ettiği “empati temelli karar verme süreci” olan Kazanizm (Kazan-Kazan) ile hareket ettiğini ve edilmesi gerektiğini belirtti. Empati yapmak isteniyorsa olayla ilgili tüm değişkenleri görmeye çalışılması gerektiğini vurguladı. Kalitenin Üniversitemizdeki 1.000 yakın akademik ve idari personelin işi olduğu belirtildikten sonra, iyileştirmelerin genele yayılmasının öneminin Üniversitemizin Kalite Komisyonun görevi olduğunu ifade etti. Üniversitemizde kaliteyi bir yaşam haline getirdiğimizde öğrencilerimiz, tedarikçilerimiz, yöneticilerimiz, akademik ve idari personelimiz kurumumuza koşarak ve isteyerek geleceği vurgulandıktan sonra tersi durumda paydaşlarımızın üniversiteye gelmemek için fırsat kollayacağı tespitinde bulundu. Süreklilik ve iyileştirme kavramlarının öneminden bahsederek bir sorun ile karşılaşıldığı zaman <senin yüzünden, bunu nasıl yaparsın> diyerek karşı tarafı ötekileştirmek yerine <Bunu nasıl iyileştirebiliriz> sorusu sorulmasının çözüme yönelik ortak bir paydaya ulaşılmasını sağlayacağını söyledi.

Günlük hayat kalitesi ile ilgili olarak konuşulan bölümde aslında kalitenin bir yolculuk olduğunu ifade eden Prof Dr. Murat Azaltun, ”Kaliteyi yaşantımıza ilave etmek için emek harcamak gerekir. Ben sorunları seviyorum, sorunsuz bir dünyada yaşasaydım bizi motive edecek, yaşama bağlayacak ve mutlu edecek bir şey bulamazdım. Sorunlarımı empati yaparak çözdüğümde yaşam kalitem artmaktadır. Derslerimizde anlattığımız gibi paydaş olarak müşterisi, tedarikçisi, kredi vereni, ortağı olmayan işletmenin var olması mümkün değildir. İşletme yönetimi olarak karar verirken ilgili tarafların kararlardan etkilenme düzeyi sürekli dikkate alınmalıdır. Kalite süreçlerine paydaşların katkısı olduğu sürece “BİZ” olunabilir. Kalite çerçevesinde BİZ olmanın tadını alanlar bunu hayatlarından eksik edemezler.” açıklamalarında bulundu.

 KENT 77 televizyon kanalında yayınlanan “İyi Şeyler Konuşalım” programı  videosuna aşağıdaki erişim link'inden ulaşılabilmektedir

Erişim Linki: