(1) Kalite Koordinatörlüğünün görev ve sorumlulukları şunlardır:
a) Üniversitenin stratejik planında belirlenen misyonu, vizyonu, politikaları ve hedefleri doğrultusunda, kalite yönetim sistemi için gerekli çalışmaları sürdürmek,
b) Akademik ve idari birimlerin hizmet kalitesini ve etkinliğini artırmaya yönelik olarak performansa dayalı süreç yönetimi uygulamaları için araç geliştirmek,
c) Akademik ve idari birimlerin süreç ve faaliyetlerinin PUKÖ döngüsü çerçevesinde yürütülmesine yönelik uygulamalar geliştirmek,
ç) Akademik ve idari birimlerin hizmetlerini bu Yönergede belirlenen ilkeler ve hedefler doğrultusunda yürütülmesine yönelik sistemler kurmak,
d) Üniversite Kalite Komisyonu, akademik birim kalite komisyonları ve koordinatörleri, uygulama ve araştırma merkezleri ve idari birimler kalite koordinatörlerinin çalışmalarını koordine etmek ve gerekli hallerde toplantıya çağırmak,
e) Komisyon toplantılarının gündem maddeleri, yeri, zamanı ve süresini belirleyerek toplantının yapılmasını sağlamak,
f) Kalite yönetim sistemi ve akreditasyon çalışmaları kapsamında alınan kararları ilgili birim, koordinatörlük, komisyon ve kişilere bildirmek,
g) Yurt içi ve yurt dışındaki üniversiteler ve diğer kurum/kuruluşlar ile kalite yönetim sistemleri ve akreditasyon çalışmaları konusunda ortak faaliyetlerde bulunmak,
ğ) Üniversitenin KİDR yazım işlemini yürütmek ve Yükseköğretim Kalite Kuruluna sunmak,
h) Üniversitede kurulan Kalite Kulübüne rehberlik etmek,
ı) Koordinatörlük içinde kalite yönetim sistemi kapsamında gerekli iş akışı, prosedür, talimat, form ve belgeleri Üniversitenin belge yönetim prosedürüne uygun olarak oluşturmak,
i) Kalite yönetim yazılımları kullanımında görev alacak koordinatörlük, birim, komisyon, yönetici ve sorumlu kişilerin kullanacağı yetkileri tanımlamak ve bu kişileri yetkilendirmek.