Sıkça Sorulan Sorular

Kalite Yönetim Sistemi Nedir?

Üniversitenin veya bir programın, kalite standartları ile uyumlu kalite ve performans süreçlerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek ve hedeflenen kalitenin gerçekleşmesi amacı ile sürdürülen planlı ve sistematik faaliyetlerin bütünü olarak tanımlanmaktadır.

Stratejik Planlama Nedir?

Yaygın olarak kullanılan bir karar verme aracı olan Stratejik Planlama, bir makro planlama modeli olup artan teknolojik ve idari gelişmelere uyum sağlamak için yapılan her türlü yatırım ve geleceği tanımlayan bir yönetim planlaması modelidir.

YÖKAK (Yükseköğretim Kalite Kurulu) nedir?

Yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre değerlendirmeler yapan Yükseköğretim Kalite Kurulu idari ve mali özerkliğe sahip, kamu tüzel kişiliğini haiz bir kuruluştur.

İç Değerlendirme nedir?

Eğitim-öğretim, AR-GE ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerin kalitesinin ve kurumsal kalite geliştirme çalışmalarının, kalite komisyonu tarafından yapılan değerlendirmeyi ifade eder.

KİDR (Kurumsal İç Değerlendirme Raporu) nedir?

Stratejik plan, performans programı, faaliyet raporu ile bütünleşik yapıda, Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliğinin 1. maddesi kapsamında hazırlanan raporu ifade eder.

BİDR (Birim İç Değerlendirme Raporu) nedir?

Birim kalite komisyonu tarafından eğitim-öğretim, AR-GE ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerin kalitesinin değerlendirildiği raporu ifade eder.

Kurumsal İç Değerlendirme Süreci Nasıl İşlemektedir?

Birim kalite koordinatörleri birim iç değerlendirme çalışmalarını tamamlar ve Kalite Koordinatörlüğüne gönderir. Daha sonra Kalite Komisyonu, bu çalışmaları değerlendirerek raporlar hazırlar.

Dış Değerlendirme nedir?

Üniversitenin veya bir programın, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalitesinin, dış değerlendiriciler tarafından yürütülen bir değerlendirme sürecini ifade eder.

Kurumsal Dış Değerlendirme Programı (KDDP) Süreci Nasıl İşlemektedir?

Yükseköğretim kurumlarının beş yılda en az bir kez Kurumsal Dış Değerlendirme Programına dahil olmaları gerekmektedir. Bu süreçte değerlendirme takımı kurumu ziyaret ederek rapor hazırlar.

Akreditasyon nedir?

Akreditasyon, bir kurumun veya programın belirli standartlara uyduğunu belgeleyen resmi bir değerlendirme sürecidir.

Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP) Nedir?

Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP), yükseköğretim kurumlarındaki kalite güvencesi ve yönetim sistemlerinin değerlendirilmesini sağlayan bir dış değerlendirme yöntemidir.

Kurumsal Dış Değerlendirme ile Program Akreditasyonu arasındaki fark nedir?

Kurumsal Dış Değerlendirme, kurumun genel değerlendirmesi üzerine odaklanırken, program akreditasyonu sadece belirli bir programı değerlendirir.

Kurumsal Dış Değerlendirme Programı ile Kurumsal Akreditasyon Programının farkı nedir?

Kurumsal Dış Değerlendirme, düzenli bir geri bildirim süreci iken, Kurumsal Akreditasyon belirli bir süre boyunca geçerli bir kalite güvencesi belgesi sağlar.

Kurumsal Geri Bildirim Raporu Nedir?

Dış değerlendirme sürecinden geçen kurumlar için hazırlanan ve güçlü yönleri ile gelişim alanlarını belirten rapordur.

Akran Değerlendirme nedir?

İç ve dış paydaşların görüşlerini kapsayan her türlü değerlendirme faaliyetlerini ifade eder.

Kalite Komisyonu Nedir?

Üniversite, birim ve bölüm düzeyinde kalite ve akreditasyon çalışmaları ile akreditasyon çalışmalarının düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu komisyonu ifade eder. Detaylar için lütfen Kalite Komisyonu Yönergesini inceleyiniz 🔗.

Kalite Koordinatörlüğü nedir?

Üniversite Kalite Komisyonunun kalite ve akreditasyon çalışmalarını koordine eden birimdir.

BKYS (Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi) nedir?

BKYS, kurumların iş süreçlerini ve performans takibini sistem üzerinden yürütmelerini sağlayan bir bilgi yönetim sistemidir.

PUKÖ nedir?

PUKÖ döngüsü: Planla: “Ne yapılacak? Nasıl yapılacak?”, Uygula: “Planını uygula”, Kontrol et: “Planına uygun gerçekleşti mi?”, Önlem al: “Sonraki çevrim nasıl daha iyi olabilir?”, olarak ifade edilmektedir.

SP-PÜKO çizelgesi nedir?

SP-PUKÖ çizelgesi, stratejik hedeflerin etkin bir şekilde yönetilmesi ve kurumsal kalitenin yaygınlaşmasını sağlayan bir yönetim aracıdır.

Birim ve Bölüm Kalite Koordinatörleri kimler olabilir?

Birim Kalite Koordinatörleri yönergede de belirtildiği üzere Dekan Yardımcısı/Müdür Yardımcısı, Bölüm Kalite Koordinatörleri ise Bölüm Başkan Yardımcısı olmalıdır.